Social Advertising
Bepalen van het social media netwerk
Naar aanleiding van jouw KPI’s voor de social campagne, kijken we samen welk social media netwerk het beste ingezet kan worden voor social advertising. Dit moet goed aansluiten bij de doelgroep die je wilt bereiken.
Bepalen van de strategie
Nu het format duidelijk is, kijken we naar de verdere strategie: hoe zetten we het social medium zo effectief mogelijk in met een zo hoog mogelijke ROAS?
Inzet
Vervolgens kijken we naar de praktische zaak inzet. Denk onder andere aan het soort ad wat je inzet, of je dit éénmalig doet of langdurig, wat de content van de creative wordt, wat het budget is, wat de targetting settings zijn. Allemaal belangrijke vraagstukken, maar belangrijker nog, is de vraag ‘waarom’ op voorgaande vragen. Ik help dit helder te krijgen.
Aan de slag
Als alles compleet is, zetten we de campagne op in het gekozen social medium. Hierbij zorg ik ervoor dat alles op de juiste manier mee gemeten kan worden, zodat we aan het einde van de campagne analyses en conclusies kunnen maken.
Starten maar
Wanneer de campagne helemaal opgezet is, gaat deze live. Vanaf dat moment kan ik tevens de campagne monitoren en optimaliseren waar nodig om de afgesproken doelstellingen te behalen.