Bedankt, maar wacht nog even!
Ik heb nog iets voor je...
Ik heb nog iets voor je...
Volledig doorberekende KPI's
Compleet ingevuld ter illustratie
startpunt
Eenvoudig uit te breiden
Jarenlang was ik als freelancer werkzaam bij grote en kleine klanten, mediabureaus, publishers en exploitanten. Vaak sprong ik op een al rijdende trein en zag dat mijn onderdeel 'display & video advertising' wel gedaan werd, maar dat het rapportage gedeelte nog niet genoeg ondersteuning gaf in de keuze voor bepaalde strategieën, KPI's en in te zetten kanalen.
Campagnes werden gedraaid, omdat dit bepaald was in de jaarplannen, maar er werd niet genoeg gekeken naar de vorige campagneresultaten om hiervan te leren en te verbeteren in de volgende campagne. Met name de optimalisaties tijdens de looptijd van de campagne en de uitkomsten hiervan werden achterwege gelaten.
Waarom? Simpel genoeg sloten de beschikbare rapportage templates niet aan bij wat nodig was om duidelijke inzichten te krijgen in de resultaten en in één oogopslag te zien waar de campagne geoptimaliseerd moest worden.
Om sneller en duidelijker deze resultaten te krijgen, afgezet tegen de KPI's die afgesproken waren in de mediaplannen én de looptijd van de campagne heb ik deze rapportage template gemaakt.
Vanaf dat moment kon ik veel beter sturing geven aan campagnes en aanbevelingen doen voor volgende campagnes. Mijn werk werd hierdoor ineens een stuk efficiënter en eenvoudiger.
Ook jij kunt dit ervaren!
Ontdek de voordelen