[vc_row][vc_column][vc_column_text]In Nederland vieren we sinds 2007 Nationale Pannenkoekdag. Waarom zul je je misschien afvragen? Deze feestdag is in het leven geroepen om opa’s en oma’s in het zonnetje te zetten. Dit jaar valt de dag op vrijdag 16 maart en kinderen bakken die dag via scholen of verenigingen die meedoen pannenkoeken voor ouderen.
Pannenkoekweetjes
Wist je dat…
…slechts 17% van alle Nederlanders de pannenkoek tijdens het bakken in de lucht gooien en weer opvangen? De rest van Nederland gebruikt veilig een spatel.
…de eerste vermeldingen van pannenkoeken uit de 12e eeuw stammen in China en Nepal? Deze werden gemaakt van boekweit en het recept zou volgens historici door kruisvaarders in Europa terecht zijn gekomen.
…pannenkoeken met spek en stroop de populairste pannenkoeken in Nederland zijn?
…ruim 80% van de Nederlanders hun pannenkoek oprolt, voordat deze opgegeten wordt?
…pannenkoekenmix is uitgevonden in 1889 in de VS?
Inhaken
Nationale Pannenkoekdag is één van die dagen waar je als adverteerder op in kunt haken. Echter is het dan wel handig om in een industrie te werken die iets te maken heeft met pannenkoeken. Wanneer je aannemer bent, zal deze dag voor jou waarschijnlijk minder relevant zijn om op in te haken met adverteren, maar voor bijvoorbeeld fabrikanten van pannenkoekenmix, pannenkoekenrestaurants, stroop- of poedersuikermerken en zelfs ouderenfondsen is deze dag wel heel interessant. (Als je trouwens als aannemer wel een briljante inhaker weet te bedenken, ben je wel een held). Maar waar moet je ongeveer aan denken bij zo’n inhaker?
- Belicht vooral de link tussen jouw merk en deze dag
- Maak een catchy design voor je advertentie
- Vertel een verhaal: maak gebruik van bijvoorbeeld nostalgie of humor
- Zet geen commerciële boodschap in de inhaker
- Gebruik social media als afzetkanaal
- Haak in op andere merken (brand matching)
Tot slot de belangrijkste vuistregels: wees er snel bij en wees relevant. Er zijn vele momenten waarop je als bedrijf kunt inhaken; actualiteiten of nationale feestdagen, maar bedenk goed wat bij jouw merk of bedrijf past en of de deadline voor voorbereidingen op een inhaker haalbaar is.
Meer over inhakers weten? Hou de blog in de gaten voor tips![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]