Select Page

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Wanneer je door de winkelstraten loopt of een willekeurige winkel binnen stapt, word je momenteel al overladen door roze en rode kleuren, hartjes, liefdesverklaringen op kaarten of cadeautjes. Juist: Valentijnsdag komt er weer aan. Als het goed is ben je al lang en breed begonnen met adverteren voor jouw product of wanneer je geen product verkoopt een Valentijnsdag gerelateerde sale of kortingsactie, maar ik wil toch nog 5 last-minute tips meegeven:

  1. Check de Valentijnsdag CPC campagnes in AdWords van vorig jaar

    Welke creatives converteerden het beste? Kijk of je deze kunt hergebruiken of een kleine update kunt geven, zodat ze weer relevant zijn.

  2. Optimaliseer op Valentijnsdag gerelateerde keywords

    Probeer zoveel mogelijk zoekwoorden te gebruiken die zowel relevant zijn voor alsmede te maken hebben met jouw business. Probeer daarbij ook buiten de box te denken aan wat algemenere zoektermen als ‘wanneer valt Valentijnsdag 2018’.

    In 2017 waren dit de 5 meest gebruikte zoektermen:
    – Valentijnscadeau man
    – Valentijnscadeau voor haar
    – Origineel Valentijnscadeau
    – Valentijnsdag ideeën
    – Valentijnsdag diner

  3. Bedenk goed wie je doelgroep is

    Dit puntje lijkt gemakkelijk, immers denk je aan geliefden wanneer je aan Valentijn denkt, maar vergis je niet: familieleden geven elkaar ook vaak Valentijnscadeaus. Pas daarom je ad groups dusdanig aan dat je verschillende doelgroepen kan bereiken.

  4. Voeg location extensies en call extensies toe

    Door locatie extensies toe te voegen aan je advertenties in combinatie met geo-targeting wordt het aantrekkelijker voor potentiële klanten om door te klikken wanneer zij op zoek zijn naar een product dat jij aanbiedt in hun regio.
    Call extensies voor mobiele advertenties zorgen er weer voor dat je bedrijf gemakkelijk telefonisch te bereiken is, waardoor potentiële klanten eerder geneigd zijn om te bellen voor een bestelling.

  5. Target advertenties ook op mobiele apparaten

    Online shoppers zoeken vaak onderweg op hun mobiele telefoon vaak naar producten. Tegenwoordig worden deze producten vaak direct per mobiele telefoon aangeschaft, maar soms worden bestellingen op een later moment alsnog vanaf desktop of tablet gedaan. Juist die mobiele kopers kun je gemakkelijk overhalen tot aanschaf met de juiste advertenties. Zorg hierbij ook dat je geo-targeting aan staat voor betere relevantie.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]